playing at work

SONY DSC

fender © mbee

när andra cyklar hem från lördagsnattens fester så cyklar jag hem från “jobbet”. leka i lekpark, spela fotboll, hoppa studsmatta, laga pannkakor med glass och grädde och avsluta med att se på esc, kändes väl inte direkt överdrivet jobbigt. dessutom har jag inte sett esc på ungefär 1000 år, delvis för att det sällan brukar vara några bidrag i min smak, men även för att jag har en tendens att reta upp mig på de som röstar, vilka av någon anledning alltid tycks vara oense med mig… men att sitta och rescensera och protokollföra alla bidrag tillsammans med en nioåring var helt okej faktiskt vilket också är min uppfattning om vinnarbidraget från Danmark. ett intressant bidrag som stack ut en del fr mängden. dock tycker jag nog att det kändes som att det kanske var lite mer variation än vanligt i år och fantastiskt nog så hittade jag faktiskt en låt helt i min smak! Armeniens bidrag med Lonely Planet av Dorians. Riktigt bra! Nog pratat om esc och dessutom är det dags att sova.

/mbee

// When other people my age are biking home from late parties I’m on my way home from “work”. I say “work” since playing football, jumping on a trampoline, eating pancakes with cream and ice-cream and finishing by watching the eurovision song contest doesn’t feel very hard. I usually don’t watch that show, but I was actually happy suprised by the variety among the participants. And contrary to other years I cannot really object about the winner, since I thought Denmark was really ok. And to my big suprise Armenia came up with a song totally in my flavour-Lonely Planet with Dorians. Well. That was really to much talking about esc. And also it’s late and i guess I should sleep… //

Leave a Reply

