why your lenses shouldn’t be left at home

efter att ha misshandlat ryggen konstant i två terminer genom att släpa med sig cirka 10 kg kursböcker dagligen (i en väska-inte en ryggsäck), så antar jag att risken att man blir lite bekväm av sig, eller ja rent ut sagt lite lat är ganska så stor. många gånger är det nog en bra idé att lämna bagaget hemma just av hänsyn till ryggen som sagt, men ibland får man bittert ångra sig. så var det till exempel för mig för ett par dagar sedan. rådjuret stod blickstilla en bra bit ute på åkern, då jag tvärbromsade in med cykeln på landsvägen, bara för att inse att just ja, teleobjektivet lämnade jag ju hemma. måste verkligen bli bättre på att ta det med mig eller helt enkelt gå ut med 55-200 på kameran istället för, det för mig, obligatoriska 18-105! /mbeeImage// After 2 terms of hauling around around 10 kilo of student litterature I guess the risk is pretty big that u go a bit lazy when the spring term finally is over. That is the situation with me and I guess it’s enough to take a quick look at the pic above to understand what I’m talking about. Let’s sum it up; I’ll definitely bring my 55-200 more often after this (and other) crappy moment. //

One thought on “why your lenses shouldn’t be left at home

  1. Pingback: why ur lenses shouldn’t be left at home II | mbeephoto

Leave a Reply

